نقاشی چوپان دروغگو
نوشته شده توسط : radin

 

 

حتما حکایت چوپان دروغگو را شنیده اید! پدر و مادر ها همیشه حکایت و داستان جالب و آموزنده ی چوپان دروغگو را برای فرزندان خود روایت می کنند تا در نهایت بتوانند از دروغ گفتن کودکان خود جلوگیری کنند. اما گاهی اوقات کودک تمایلی به شنیدن صحبت ها و قصه ها یا نصیحت های والدین خود ندارد. معمولا کودکان به طور غریزی از سن بسیار کم به گذراندن اوقات فراغت خود با مداد های رنگی و کاغذ و قلم غلاقمند هستند.

پدر و مادر ها می توانند از این علاقه ی کودک برای آموزش های غیرمستقیم استفاده کنند. به عنوان مثال می توانید با آموزش نقاشی چوپان دروغگو به فرزند خود، هنگامی که او در حال ترسیم نقاشی چوپان دروغگو است این حکایت را به صورت قصه یا شعر برای فرزند خود روایت کنید و از طریق کشیدن نقاشی چوپان دروغگو به کودک خود از راه سرگرمی و بازی آموزش های لازم را بدهید. همانطور که به احتمال زیاد می دانید تحقیقات روانشناسان متخصص در زمینه ی کودکان نشان داده است که آموزشی که با بازی و سرگرمی همراه باشد بیشترین بازدهی را بر روی کودکان دارد.

 

ویدیویی که در این صفحه مشاهده می کنید، آموزش نقاشی هندوانه به کودکان است. در سایت وولک تقریبا برای همه موضوعات نقاشی ویدیویی وجود دارد.  کودکان از سن بسیار کم به طور غریزی به گذراندن وقت خود با کاغذ، قلم، مداد های رنگی و لوازم التحریر علاقمند هستند. پدر و مادر ها می توانند از علاقه ی کودکان به نقاشی کشیدن در مسیر رشد بهتر آن ها استفاده کنند.

به عنوان مثال اگر فرزندتان به خوردن میوه تمایلی نشان نمی دهد می توانید با آموزش نقاشی هندوانه یا هر میوه ی دیگری این علاقه را در او ایجاد کنید. زمانی که فرزندتان در حال کشیدن نقاشی هندوانه است با او درباره ی فواید این میوه و میوه های دیگر صحبت کنید یا زمانی که کودکتان مشغول نقاشی هندوانه است می توانید شعر هایی با موضوع هندوانه یا فواید میوه های دیگر را برای فرزند خود بخوانید و از این راه غیرمستقیم کودکان خود را به خوردن میوه علاقمند کنید. تحقیقات روانشناسان متخصص در زمینه ی کودک نشان داده است که آموزش غیرمستقیم به کودکان بیش ترین تاثیر را بر روی آن ها دارد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: