ویرگول
نوشته شده توسط : radin

ویرگول / داستان کودکانه / سایت دلبرانه

 

برای داشتن فرزندانی صحیح و سالم ، باید از همان دوره کودکی بر تمامی مراحل رشد و تکامل آنها نظارت لازم صورت گیرد. این وظیفه پدر و مادر است که خواسته های معقول کودکان خود را برآورده کنند و مقابل درخواست های غیر معقول آنها از منطق و روشی که برای کودک قابل درک باشد ، جواب منفی دهند. تمامی این رفتارهای پدر و مادر بر شخصیت سازی کودک تاثیر مستقیم می گذارد. مقالات و مطالب پزشکی و روانشناسی متعددی در سایت هایی همانند سایت ویرگول در رابطه با روش های تربیتی کودکان منتشر شده است که پدران و مادران می توانند از آنها در تربیت و پرورش کودکان خود کمک بگیرند.

تربیت کودکانی که از نظر جسمی و روانی سالم هستند کار دشواری است ، حال اگر کودک با مشکلات و اختلالات پزشکی نیز درگیر باشند ، کار را بسیار دشوارتر می کند. به همین دلیل است که توصیه می شود برای شناخت و آشنایی بهتر با دنیای کودکان و درک بهتر افکار و احساسات آنها از دکتر روانشناس کودک و مهارت های او کمک گرفته شود. اکثر روانشناسان کودک در رابطه با سرگرمی ها و فعالیت هایی که والدین کودک ، آنها را به انجام آن تشویق می کنند ، توصیه های بسیار مهم و سازنده ای انجام داده اند. همانند استفاده از نقاشی برای دانستن افکار و شناخت احساسات بهتر کودک و یا خواندن مرتب داستان کودکانه وولک برای توسعه مهارت های گفتاری و حافظه ای کودک از جمله راهنمایی هایی هستند که اکثر روانشناسان کودک در رابطه با تربیت و توسعه مهارت های کودکان به والدین آنها ، می دهند.

داستان کودکانه یکی از مهم ترین و بهترین شیوه های آموزشی است که پدران و مادران می توانند برای آموزش نکات مهم و عادات پسندیده به کودکان ، از آن استفاده کنند. داستان های متنوعی که در دلبرانه قرار دارند ، از جمله داستان های مخصوص کودکان و همچنین داستان های مخصوص نوجوانان همگی متناسب با سن و سال و حاوی مسائلی است که کودکان و نوجوانان در آن برهه زمانی باید یاد بگیرند. کودکان هنگام شنیدن داستان کودکانه بهتر می توانند با مسائل و نکات مهم زندگی آشنا و آنها را درک کنند. به همین دلیل است که روانشناسان کودک به پدران و مادران توصیه می کنند تا تمامی مسائلی که قصد آموزش آن را به کودکان خود دارند ، در قالب داستان و قصه به آنها آموزش دهند.





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: